Kalla dagar

Den här veckan har kylan gripit tag på riktigt. Varje morgon har jag kikat på termometern och tänkt att idag är det lika bra att ligga kvar i sängen under det varma täcket. Fast med två små hemma är det inte så troligt att man får stanna kvar under täcket och värmen speciellt länge. Så jag har klivit upp och vi har promenerat iväg på förskolan för att lämna A för en lekstund. Som vanligt är det ganska skönt när man tar sig ut trots kylan eftersom solen lyser och det är vitt och ljust. Jag gillar vintern men inte när jag fryser. Varma sköna kläder ett måste och jag föredrar detta kalla långt mer än det gråa slask som brukar vara här söderut 🙂 Vinterdagar när dom är som bäst…kalldag

Kommentera

