Liten laxlåda i ugn

Idag gjorde vi riktigt god lax som jag serverade med sallad och ris. Eller de andra fick ris men jag valde att bara ta en sallad till eftersom jag håller nere på kolhydraterna. Enkelt och gott var det 🙂 Jag tog lite av det som fanns hemma i kylskåpet och blandade samman lite.

  • 400 gram lax
  • 1 burk crème fraiche
  • 1 msk ajvar relish
  • 2 vitlöksklyftor
  • salt och peppar

Jag smorde en form med olivolja innan jag la laxen i formen och kryddade den. Sen blandade jag samman hackad vitlök, crème fraiche och ajvar relish. Röran bredde jag över fisken. In i ugnen på 175 grader och i ca 15 minuter. _MG_0203 _MG_0209

Kommentera

