Efter ca 10 dagar av mindre kolhydrater

Äntligen börjar vi alla bli lite piggare och friskare igen. Nu hoppas vi att det håller i sig ett tag för det är verkligen inte roligt att vara sjuk.

I början av förra veckan så bestämde jag mig för att dra ner på kolhydraterna eftersom jag har svårt att låta bli alla sötsaker. Jag skulle vill verkligen slippa fortsätta använda mina mammabyxor och jag längtar tills jag kan ha mina vanliga byxor igen. Nu har jag ätit så i drygt tio dagar och det känns fantastiskt bra. Mitt sötsug är mycket mindre och jag har hoppat ner ett steg på viktskalan. Jag får fortfarande blodsockerfall då jag blir skakis och på ett fruktansvärt humör, men jag blir det mer sällan nu än innan. Det känns med andra ord ganska så bra. Nu har jag fuskat lite, jag åt nämligen en semla förra tisdagen och i lördags åt jag både godis och ostkrokar (kunde inte bestämma mig). Men annars har jag hållit mig på en bra nivå när det gäller fördelningen av protein, fett och kolhydrater. Det känns dessutom som att jag får äta mer. Jag är nöjd för dagen men har flera kvällar fått äta extra nötter eller annat för att komma upp i tillräcklig mängd med mat. Nu tror jag inte att jag åt mindre tidigare men jag smååt mer ofta. Många gånger tryckte jag in något sött i munnen utan att jag ens tänkte på att jag gjorde det. Ja, det känns faktiskt bra och det här sättet kan jag lätt fortsätta äta på. Fast ikväll blir det fusk, men det känns ok eftersom det är fredag idag. Vi ska faktiskt åka och äta en av dom godaste kebaber jag vet 🙂 _MG_0228Dagens lunch bestående av omelett med fetaost, skinka, tomater och ruccola

En reaktion på ”Efter ca 10 dagar av mindre kolhydrater

Kommentera

