Vi flyttar hem!

Efter att ha bott här nere i Västerås under ca 2,5 år så har vi nu bestämt oss för att flytta hem. Det vi båda har känt under en tid är att Västerås som stad inte har speciellt mycket att erbjuda oss. Utan det är mer närheten och lättheten att ta sig in till Stockholm med allt som finns där som gör det bra här i Västerås. Vi känner att vi saknar Norrland, människorna, vintern, vännerna och familjen. När vi väl hade bestämt oss så känns det riktigt bra att flytta hem igen. Jag är nog den som var mest emot flytt tillbaka medan F länge har velat flytta upp. För mig har det framförallt varit möjligheten till jobb som gjort att jag gärna stannat kvar. Däremot har jag känt länge att jag gärna kunnat flytta från Västerås till Stockholm istället då det där finns större möjligheter till att få ett bra jobb. Jag trivdes dessutom fantastiskt bra på mitt förra jobb och hade gärna velat stanna kvar där. Men att pendla två timmar om dagen med två små barn känns inte speciellt lockande.

Vi har sedan förra sommaren pratat om att flytta hem till Umeå igen. En av anledningarna var att J saknar sin gamla klass och sina gamla kompisar hemma.  Att ge A och C möjligheten till att träffa familjen lite oftare är en annan av de anledningar som vi har att flytta hem. Det finns egentligen många anledningar till vårt val. Att Umeå är en vacker och trevlig stad att bo i är en. Vi hade nästan bestämt oss för att flytta hem till nästa sommar då jag passade på att söka ett jobb i Umeå. Jag fick jobbet (jippie) och det bidrog till att flytten tillbaka blev lite hastigare än vad vi först hade tänkt. Inom bara några veckor kommer jag att lämna över stafettpinnen här hemma till F och jag kommer att börja jobba. Känns bra och roligt men också lite skrämmande. Det som gör det lite skrämmande är för att C ändå är så liten och jag inte kommer att vara hemma med honom. Men jag lämnar honom i trygga händer för F är fantastisk pappa. Annandagspub-besökUmeå By Night

4 reaktioner på ”Vi flyttar hem!

Kommentera

