Nya målsättningar

Efter att ha lurat och klurat på mina målsättningar för detta år har jag bestämt mig för att ändra lite på dem. Huvudsyftet med min träning är och har alltid varit att må bra. Jag blir glad och mår bra av att röra på mig. Jag är fortfarande ruskigt sugen på att springa men har inte kommit igång med löpträningen ännu. Men nu börjar det i alla fall närma sig att jag kan börja med den igen och jag har funderat på hur jag ska träna och vad jag vill min träning. Det jag kom fram till var att det är långa lopp som lockar mig. Tidigare var min målsättning att springa 1 mil på under 60 minuter, något jag aldrig gjort. Det är samma målsättning som jag hade ifjol och den blev aldrig genomförd då av naturliga skäl eftersom jag blev gravid.

Det jag nu känner jag att jag vill förändra i mina målsättningar är att jag vill springa längre. Istället för att springa en mil under 60 minuter ska jag under 2013 springa 15 km istället. Det kommer jag förstås dela upp i två delmål. Det första är 5 km och det andra är 1 mil. Det längsta jag sprungit är 14 km men det var några år sedan och jag kom ihåg det som väldigt jobbigt. Jag har fastnat på en bekvämlighetströskel där jag mentalt stannar vid att 7 km är lagom att springa. Allt som är längre än det har jag svårt att motivera mig till. I år ska jag helt enkelt förändra den tröskeln till det längre. Tiden, den struntar jag i. Jag ska också vara ärlig med att säga att just nu får jag vila efter jag styrt vagnen uppför mindre backar. Jag är helt enkelt långt ifrån tränad och funderar lite på hur jag ska orka springa med vagnen senare. Jag har även lagt till en ny widget med mina målsättningar på sidan. Detta för att jag ska påminnas om dom och inte glömma. Kanske håller det motivationen levande.IMG_2642

Kommentera

