Bloggfunderingar

Jag har lite funderingar gällande bloggen.  Det är så att jag funderar på om jag ska eller inte ska låta bloggen gå i graven? Nu är det inte länge kvar tills flyttlasset går hem till Umeå. Ska jag sätta punkt nu när vi kommer hem igen för att låta Lindas Krypin vara en logg över tiden som Västeråsbo, eller ska jag fortsätta med den som vanligt? Kanske att jag ska ändra på bloggen för att markera den nystart vi får nu när vi flyttar. Det är ju slutet på en era och starten på något nytt. Cirkeln blir sluten när vi flyttar upp. Jag har många funderingar om detta och vet inte riktigt vilken väg jag ska gå.

När jag startade bloggen var det mycket för att enkelt kunna uppdatera alla där hemma om vad som hände i vårt liv här nere. Men för mig har det varit ett roligt intresse att hålla på att pyssla med den. Så jag ser att jag kommer nog att fortsätta blogga på ett eller annat sätt även om jag skulle avsluta denna. Jag är ju ombytlig också och har bytt blogg och bloggplats två gånger sedan jag startade den för ganska precis två år sedan. Så varför inte bara byta sida igen? Nu när vi flyttar upp behöver jag inte uppdatera alla på vad som händer eftersom man kommer att ses istället. Å andra sidan har jag andra läsare som jag inte träffar så ofta, eller alls och som kanske vill fortsätta vara med. Är det bättre med en anonym blogg där jag inte lämnar ut mina barn och kan vara mer öppen och skriva mer om det man känner utan att behöva censurera för den man skriver, eller ska jag lösenordsskydda mer av det jag skriver? Å andra sidan får man alltid tänka på vad man skriver på internet. Har det väl kommit dit så finns det kvar. En av delarna som är roliga med att blogga är ju faktiskt också responsen man får på det man skriver och gör.

Den sista tiden känns det också lite som att jag har haft svårt att hitta saker att skriva om, jag har tappat lite fokus för vem jag skriver. Är det för min skull eller skriver jag för någon annan, för er läsare? Att jag lider av tidsbrist med två små barn är kanske en orsak till att jag känner att jag inte hinner med. Dessutom har vi arbetat som sjutton för att få klart i lägenheten inför flytt och försäljning. Det har tagit den mesta av tiden som blir kvar efter barnen. Handlar bloggen mest om att få bekräftelse eller skriver jag och arbetar med mina bilder för att jag tycker att det är roligt själv? Ibland känns det som jag söker för mycket bekräftelse och jag fotograferar inte för att det är roligt som det ska vara. Men å andra sidan har vi alldeles för trångt hemma och vi har saker precis överallt. Det finns ingen plats att hålla till att fotografera på som vi bor nu. När vi kommer in vår nya lägenhet blir det kanske bättre. Den senaste tiden har jag inte kunnat fotografera så mycket heller då tiden inte funnits. Kanske är det mörkret som gör det och när det blir ljusare och man är ute mer så kommer lusten att fotografera tillbaka. Jag är redan nu lite mer ivrig med kameran än vad jag var för några veckor sedan. Något som jag tycker börja vara allt roligare med fotografering är gatufotografering men då blir det mest med mobilen. Jag har många funderingar just nu som ni hör och inget är bestämt ännu.

5 reaktioner på ”Bloggfunderingar

Kommentera

