Måndag morgon

Då var det måndagmorgon och vi tar det soft än så länge. Någon större lust att starta dagen har jag inte riktigt fått utan sitter fortfarande och morgonmyser med kaffe i soffan. Jag blev väckt runt kvart i sju av en hungrig lillebror och inte sent därefter vaknade A. Vi har inte så mycket inplanerat idag och man får passa på att ta det lugnt. Vi ska gå ut lite senare och vi har ganska mycket att göra här hemma. Bara för några månader trodde jag att det skulle vara omöjligt till att sitta så här hemma och ta det lugnt ensam med två barn. Men helt plötsligt har man bara kontroll över läget. Kanske är det för att C sover och A bygger torn med duplo som gör att jag tror att jag har kontroll. Skönt men ni ska inte tro  att det alltid är lugnt utan kaoset är nog det normala läget fortfarande. Fortfarande är det så att jag har nästan ingen tid över och jag blir imponerad av bloggare som spottar ut inlägg efter inlägg trots att dom precis som jag har två småbarn att se efter. Vet inte hur dom hinner och får energi till det.

Nope, nu är det oåterkallerligt. Det är dags att starta dagen 🙂

3 reaktioner på ”Måndag morgon

  1. Agneta

    Har suttit hos tandläkaren i ca 2 timmar så du har nog haft d rätt bra gumman 😉
    Kanske dra neröver i vår/sommar om d blir någe bra RAW Comedy i Stockholm. Var på det här för ca 1 vecka sedan och rackarns så bra!
    Kram från en kaffedrickande vän ❤ ❤

    1. Huvva… Jag har haft en riktigt bra morgon tror jag 🙂
      Låter bra med raw comedy. Jag behöver lite nöjesbombning nu när vi kommer hem 🙂
      kram

Kommentera

