Hälsosam mat eller inte

Jag har tagit några matbilder, eller rättelse jag tar rätt ofta matbilder. Har ni sett reklamen för försvaret rekryteringskampanj. ”Vad håller du på med?” är frågan och så står det en kvinna i köket på en stol och fotar sin frukost. Det är jag det 🙂 Gör något bättre med din tid, gå med i försvaret är budskapet. Nåja, om det är slöseri med tid att fota mat så slösar jag gärna min tid. Kan tänka mig värre saker som man kan göra med sin tid än det.

I alla fall när jag ser mina bilder så ser det så gott ut när man har sallad till maten. Det ser gott ut, känns färskt osv. Så skulle man alltid äta eftersom det både är och ser gott ut. Ändå är det så enkelt att att ploppa tillbaka till att sitta där med en sunkig macka eller chipspåsen, pizza och allt gärna utan en tillstymmelse till grönsak på. Ni anar vart jag vill komma. Min kost suger denna vecka. Orkar inte ordna med mat utan det blir något snabbt för att vi har så mycket annat att göra. Det är väl bara att konstatera att denna vecka kommer inte gå till historien som den nyttiga men att det får bli nya tag nästa vecka istället. image

En reaktion på ”Hälsosam mat eller inte

  1. Agneta

    Ta nya tag framöver då allt lugnat sej lite för dej/er 🙂
    Kram å trevlig helg(jag tar en drink för dej ikväll 😉 Snacka om nyttigt va!!

Kommentera

