Trailrunning på gång

Nu har jag passat på att anmäla mig till ett trailrunning lopp här i Umeå. Det är först i september så jag har några månader att komma i form. Tänkte passa på att springa milen då. Blir väl bra som målsättning för träningen i sommar 🙂 Har varit ut och sprungit några gånger nu, bland annat i söndags senast. Vad kan jag säga om träning och löpning. Känner mig som en rejäl nybörjare när det kommer till löpningen, men formen brukar komma ganska snabbt bara man är lite ihärdig bara. Huvudsaken är att man startar lugnt och ökar på vad man klarar eftersom. Nu finns det dessutom en anledning att ta av från vägarna och bege sig in efter de stigar som finns när jag löptränar 🙂

Kommentera

