Pass 1 av 50 avklarat

Nu har jag hoppat på nästa utmaning. Jag ska nämligen vara med och springa tjejmilen. Det blir tredje gången jag springer och jag tycker att det är ett ganska så roligt lopp att springa. Mycket folk, stämning och glädje 🙂 För att jag ska klara loppet och för att det ska kännas ganska så okej att springa så har jag ordnat ett träningsprogram och jag körde första passet på detta ikväll. Själva tjejmilen är veckan innan mitt trailrunninglopp så det passar bra med upplägget. I alla fall ska jag nu springa 50 pass exakt innan tjejmilen. Nu har jag i och för sig redan bestämt att jag inte kommer att springa exakt alla. Jag kommer nog att byta ut några av passen mot cykling istället och det tror jag blir bra. Det första löppasset gjorde jag bort ikväll med 10 minuters löpning 6 backintervaller och sedan lugn löpning i ca 15 minuter. Efter det skulle man köra 20 minuter styrka. För mig blev det 10 minuter och jag känner mig nöjd med det. Jag har redan hunnit springa cirka två gånger i veckan under de senaste veckorna så jag känner nog att jag börjar komma igång med löpningen. Men nu är pass 1 av 50 avklarat 🙂

2 reaktioner på ”Pass 1 av 50 avklarat

Kommentera

