Phuif

Äntligen verkar dom små vara i säng. Dessa ljusa nätter är inte direkt lätta i sommar. Det är alldeles för ljust att lägga sig och det är alldeles för ljust att somna om när man måste upp mitt i natten. Måste nog skaffa mörkläggningsgardin i vårt rum med. Har varit emot det då jag tycker att jag blir seg av dom och har svårt att vakna när det är så mörkt hemma. Men nu är det så att utan dessa mörkläggningsgardiner sover jag knappt alls och då får man nog ta för och emot igen. dvs sova eller inte sova. Alltså blir det nu antagligen mörkläggningsgardiner även i vårt sovrum.

Känner mig seg och trött idag. Skulle cykla ner och hämta ett paket och jag svär på att cykeln strävade emot. Den inte bara strävade, den stretade emot.  Måste ha varit mitt löppass igår som satt sin prägel tillsammans med dessa sömnlösa nätter. Fast jag har nog läst på. Det är superfullmåne nu och det är nog en del av orsaken till min dåliga sömn. Månen är nu närmare än vad den är normalt, dvs superfullmåne. Gör nog inte saken lättare direkt. Egentligen skulle man vart ut och fotografera men här var det mulet häromnatten. Nästa gång månen är så nära som den är nu sker i augusti 2014.

Ikväll blev det pannkakor till middag som Jesse gjort. Jag åt dem tillsammans med hjortronsylt och grädde. Vad kan jag säga,  Mumma :-).  Nu ska vi mörka ner och ladda för nästa avsnitt av ”True blood”. Äntligen är den serien tillbaka igen. IMG_7185

Kommentera

