Pass 14 av 50

Nu har jag kommit i en knipa. Jag kommer nog inte hinna med alla 50 pass som jag hade tänkt innan tjejmilen. Jag var nämligen förkyld här någon vecka och sedan var vi bortresta en vecka innan och efter och med det så har jag inte sprungit på 3 veckor. En mtb-tur har blivit av (pass 13) och styrketräning hemma har jag gjort regelbundet men styrketräningen räknar jag inte till de 50 passen. Så helt lat har jag inte varit.  Nåja, i morse var jag i alla fall ut och sprang redan tidigt innan jobb och det blir mitt 14:e konditionspass innan tjejmilen.

Morgonens runda är jag riktigt nöjd med. Det är första gången sedan innan jag fick barn som jag känner att jag kunde springa på lätta ben. Hur skönt som helst. Allt stämde helt enkelt. Jag hoppas att det är styrketräningen som ger resultat även om jag misstänker att löpvilan också spelar in.  Det blev en runda på drygt 5 km som jag sprang på 33 minuter. Ett nytt personbästa på 5 km blir det också 🙂

Nu ska jag försöka återgå till att natta en pigg liten kille med en groda på magen och som hellre ligger och biter på vårt databord istället för att sova. Han borde vara trött nu… _MG_7315

Kommentera

