Bärplockningshelg

I helgen har vi varit och hälsat på mamma och pappa i deras stuga. Samtidigt har vi passat på att plocka en massa bär. Det blev hjortronplock igår. Vi hittade på ett riktigt bra ställe ungefär samtidigt som det började regna. Så vi plockade och plockade utan fundera på att det regnade. Det var roligt 🙂 Jag som aldrig tyckt om att plocka så tidigare. En som tycker om att plocka är A. Hon plockar och mumsar, plockar och mumsar. Det är gott med bär och jag tror hon kan äta hur mycket som helst när det kommer till dem.

Idag blev det att vi koncentrerade oss på blåbär. Det var stora bär som gjorde att buskarna nästan dignade av tyngden och det gick fort att plocka ihop till en hink. Ikväll har vi roat oss med att rensa och rensa, sen ska det kokas sylt. Fast jag tycker nog att jag mest har fått söva barn ikväll istället medan F har rensat. Men jag ska nog hjälpa till att göra oss av med bären senare. Blåbärsmuffins och smoothies hägrar 🙂 Mmmm

image

Kommentera

