Pass 16 av 50

Jag fortsätter på temat ”50 pass” fast jag inte kommer att hinna mina 50. Jag kommer väl till 50 pass förr eller senare om jag fortsätter att kämpa. När jag sedan kommit dit är det bara att fortsätta vidare. Sikta mot hundra eller vad man nu kan hitta på.

image

Idag blev det 5 km under protest. Jag hade lite huvudvärk när jag kom hem från jobbet. Har antagligen druckit för dåligt under dagen och därav huvudvärken. Det blev att hiva i sig några glas vatten och lite middag innan jag gled ut på min löprunda för kvällen. En sporre var att testa vår nya löparklocka. Den gamla är inte längre så funktionell och efter en tid utan så passade vi på att köpa en ny idag. Klart man måste ut och testa. Sen får man naturligtvis passa sig för älgar och annat när man är i skogen…

image

Passet då? Det blev 5 km som jag sprang på 33,30 minuter. Det gick ganska bra och kändes bra fram till km 4 sen blev det jobbigt, som att gå in i en vägg. Passet blev ändå mycket bättre än vad jag förväntat mig innan. Men jag tror den sista kilometern var mest på viljaoch jag nöjde mig med 5 km. Jag är i alla fall nöjd med dagens pass men jag måste nog börja ta mig ut på lite längre rundor nu. Börja utmana lite även på längden, behöver börja springa längre pass.

Kommentera

