Kör på 60 min löpning

I eftermiddags tog jag mig ut på veckans tredje pass. Det fick bli 60 min löpning efter stigar. Första 30 minuterna gick fantastiskt bra. Jag hade flyt i stegen och det gick lätt. Jag började tänka att det här går bra. Blir en rekordtid det här. Men sen kom jag till delen andra halvan av mitt pass. Då började jag känna av värmen och det började gå segt och segare… Det är ett backigt spår som var lite blött bitvis. Sista 20 minuterna klarade jag inte av att springa uppför de backar som fanns utan fick stanna och gå. Benen var helt stumma och jag tog slut. Efter 60 min stannade jag klockan och gick den sista biten tillbaka till cykeln. Helt slut och rödare än rödast. Men jag gjorde det, jag sprang hela 60 minuter. Minus backarna förstås…

60 minuter och 8,3 km blev resultatet för dagen.

image

Kommentera

