Söndag och slut på veckan

4 pass blev det totalt den här veckan. Två pass styrka, ett löppass och en powerwalk. Hade tänkt springa i alla fall två gånger men hade sån träningsvärk igår efter fredagens styrketräning att jag fick stanna och styra cykeln uppför alla backar när vi var ut och cyklade igår. Jag antar att det var ett bra styrkepass 😉 Idag blev det snabb promenad runt sjön då jag fick sällskap av en kompis. Tror att det räcker där med träning för veckan men klurar ändå lite på om jag behöver ut och springa ikväll. Tänkte inte det men jag funderar på hur jag ska få mer kilometrar löpning per vecka. Jag har ännu inte vanan att springa två dagar på rad och det tar emot redan i tanken. Jag tror jag behöver utmana mig lite där och kliva ut ur min bekvämlighetszon. Jag ser också att jag har svårt att hinna med mer löpning om jag inte börjar springa två dagar på rad. Varför ska jag springa mer då? Jo jag behöver springa mer om jag ska utvecklas som löpare tillräckligt mycket för att klara av ett maraton. Svårare än så är det inte. För att bli bättre och uthålligare löpare behöver jag springa mer. Men jag behöver även styrketräningen så jag kan inte försaka den i förmån för att springa. Nåja 🙂 4 pass träning på en vecka är faktiskt bra även om jag inte låter så i mina funderingar är jag nöjd med att jag tar mig ut. Ännu mer nöjd är jag över att jag tar mig ut och tränar vecka efter vecka. Det är riktigt riktigt bra 🙂 IMG_20130901_021151[1]

Kommentera

