Taggad till tusen

Idag åker jag till vår vackra huvudstad för att imorgon springa tjejmilen. Är taggad till tusen för det ska bli skoj. Jag har hela tiden haft till mål att jag ska slå min förra tjejmilentid. En tid som jag hade pre-barn. Jag har definitivt tränat mer än tidigare år så jag tycker det vore möjligt. Men jag har även en misstro till att att jag kommer klara det, fast jag tränat så pass mycket. Alltså loppet kommer jag att klara galant, milen kommer jag springa, men tiden är det värre med. Det är klart jag kunde ha lagt ner mer tid på löpning men jag tror att jag behövt vilan mellan och jag vill träna mer än bara löpning. Det har känts i kroppen att jag har behövt återhämtningsperioden efter varje träningstillfälle. Det har blivit bättre och kortare återhämtningsperioder men dom har fortfarande behövts. By the way, det blev inte 50 pass som jag hade som mål att hinna innan tjejmilen. Det blev 35 totalt, dvs några pass mindre…

Men det känns skoj och jag älskar stämningen före, under och efter loppet. Det här ska bli roligt och försöka slå min gamla tid, det ska jag…

Lycka till alla andra tjejmilenlöpare 🙂

Kommentera

