Tjejmilen

Fantastiskt väder hade vi igår på tjejmilen, men kanske lite för varmt. Taggade var vi när vi kom till Gärdet och satte oss i skuggan bakom ett tält. Medan vi satt där och fixade med lappar och småpratade med en funktionär så kom en liten tjej förbi. Funtionären var snabbt fram och kramade om henne och önskade lycka till Isabella. Ojoj, vi fick känna på lite kändisfaktor där för det var ju vinnaren Isabella Andersson. Nu skulle jag hunnit tagit en bild på henne förstås. Det hade varit coolt men bilder på mig kan jag förstås visa.

image

Loppet sedan gick sådär. Första 5 km gick lätt och jag höll ett bra tempo. Tänkte att det här går bra. Jag kommer lätt ta.min rekordtid. Efter 6 km började jag tappa och tycka att det var jobbigt. När vi fick energitabletter där vid 7 km släppte det lite och det började bli bättre igen. Men sen kom vi till sista kilometern och det började gå riktigt tungt. Jag låg på maxpuls ganka länge där och hade antagligen gjort det ett tag för jag fick börja gå lite. Sprang sen de sista 500 meterna in till mål men orkade inte maxa något. Jag sprang loppet på 1:10:14 och är ganska nöjd med dagens prestation. Benen var stumma och jag var rejält trött efter så jag hade nog inte kunnat göra det snabbare även om jag ville klara min förra tid. Nu är jag redan taggad för nästa år 🙂

image

Kommentera

