En gnutta missnöjd

Det här med att vara långsamlöpare kan ju kännas lite jobbigt ibland. Idag var vi på ett förlöpningspass på inför en tävling i helgen. Jag valde att springa i den grupp som skulle vara långsam. Gick sådär kan jag säga. Det gick för snabbt redan från start och tog inte så lång stund innan jag fick det kämpigt. Vi skulle springa i 11 km cirka men jag fick ge mig efter 6. Hade säkert kunna kämpa mig igenom hela men det skulle inte vara roligt den sista biten. Nu är jag kanske också lite trött och påverkad efter helgens tävling samt att jag körde ett tungt benstyrkepass igår. Men framförallt saknas nog både teknik och kondition för att hänga med. Nåja 6 km fick jag ihop innan jag gav upp och det är ändå bra. Men som sagt kände mig både långsam och otränad i den grupp jag var i trots att jag var i den grupp som skulle vara långsam. Känner mig kanske en gnutta missnöjd ändå….

Kommentera

