Trail Run idag

Idag var jag och sprang salomon trail run. Jag var sjukt nervös innan. Inte för att springa lopp eller för längden. Det har jag med mig och vet att jag klarar. Men jag är inte snabb. Skulle jag springa loppet och sen komma som sista person in. Ni hör lite av mitt resonemang va. Det är alltså mitt första riktiga lopp och jag hade riktig prestationsångest innan.image

I alla fall så cyklade vi dit. Det var i mina ögon ett mindre lopp och mindre mängd människor men alla var i mina ögon snabba löpare. När starten gick rusade vi 5 km löpare iväg. Vi var kanske 100-150 löpare totalt. Jag la mig i sista led och drog iväg. Efter en halv kilometer blev det att bestiga den lokala slalombacken. Inte så jättehög i slaolommått mätt men tillräckligt nog när det kom till löpning. När vi väl kommit upp jagade jag två tjejer nästan hela vägen. De var min morot… Vid 3 kilometer kunde jag springa förbi dom men dom hakade på mig. Det var ett terränglopp idag som gick upp och ner efter stigar och över myrar i skogen. Åter så drog dom om mig vid 4 km och sen följdes vi till sista 500 meterna. Jag drog om dom i uppförslöpan men dom drog om i nedförslöpan. Till slut kom jag i mål på 45:32 enligt min klocka och hade då sprungit 5,91 km enligt pulsklockan.De två tjejerna som jag löpte jäms med kom förstås före. Men det var skoj ändå.
image

Vad som var roligt var att springa efter stigar och i skogen. Det var ett roligt lopp på det sättet. Ett stort plus till ”näcken” som satt och spelade  när det var tungt uppför i slutet, det blev lättare. Ett stort minus till förlöpningen inför loppet som skulle passa ALLA men som inte gjorde det. Jag träffade på människor på förlöpningen som hade det tufft då, och som inte kom till loppet idag. Det var fler än jag som inte klarade av att hänga på. Och jag kan inte hjälpa fundera på om det finns ett samband. Också ett stort minus till konferenciern som faktiskt till och till och med pikade oss uppför bräntberget för att vi gick uppför och inte sprang. Vi masade… Nu hörde jag inte det, vilket var tur utan det var F som berättade efter. Men däremot hörde jag kommentaren om hur millöparna gjorde det bättre än vi som sprang 5 km innan. I stort så var det ett roligt lopp, det vill jag gärna poängtera. Jag gillade loppets utformning och funktionärerna som gav bra hejarop och tips på vägen. Men dåliga kommentarer om snabbhet eller inte kan jag klara mig utan.
image

Kommentera

