Sammanställning för de senaste 6 veckorna

Redan 6 veckor nu. Förra gången hade jag detta som målsättning ”Kommande 6 veckor siktar jag mot att träna totalt 21 pass. Jag tänker mig styrketräning 1 gång i veckan, löpning 2 gånger i veckan varav ett pass ska vara i intervall samt att jag tar mig ut på några fler cykelpass.”

Så här blev det:

Jag har totalt tränat 18 pass. Det blev inte 21 som jag hade planerat men så var jag sjuk sista veckan också. Men det innebär att jag hade klarat av mitt mål fint om jag hade fått vara frisk. Det blev 8 löppass och jag sprang totalt 54,9 km på 6 tim och ca 23 min. Jag tränade styrka 6 gånger på 6 veckor (mål uppnått) totalt blev det 4 timmar och 40 min. Cykel blev det 1 pass på 18 km, tid 1,5 tim. Power walk har jag tränat 3 gånger a 90 min per gång, totalt 4,5 timmar.

Totalt har jag tränat i ca 17 timmar under perioden. Det vill säga nästan 3 timmar per vecka har jag lagt på träning.  Att jämföra med 11,75 timmar från förra perioden.

Kommentera

