Mörkercykling

Nja, kanske inte riktigt så illa som det låter. Igår var jag och F ut för att cykla i skogen när det var mörkt. Vi har bra cykellampor så egentligen är det inte något bekymmer med mörkret. Eller i alla fall inte till en början var det så.

Men vi börjar från början. F hade bestämt och ordnat allt med barnvakt och så vidare när jag kom hem igår. Vi skulle ut och cykla när barnen somnat och J skulle vara barnvakt under tiden. Ett bra erbjudande men jag var inte riktigt på hugget efter en lång dag på jobbet. Efter lite knorrande från min sida så bestämde jag mig till slut för att följa med. Vi drog iväg bakom Nydala: det var kallt och blåsigt när vi startade men efter en liten stund lagom tills vi kom ut i mörka skogen så började jag komma igång och tycka att det kändes bra. Men tjopp sa det bara så slocknade min cykellampa. Mitt där ute i mörka skogen kändes det ganska svart helt plötsligt. Det blev bara att vända och cykla hem igen. Måste lägga till att trots att jag var emot att vi skulle ut innan, blev jag lite besviken när vi fick vända hemåt igen.

Kommentera

