Löpargrupp

Idag utmanade jag mig själv lite. Jag har nämligen anmält mig till en löpargrupp som startade idag. Tycker det kändes bra, dels får jag en liten morot till att hålla i gång träningen dels så kör man i grupp och får träffa några andra likasinnade. Sen blir det någon annan som puschar en och det brukar ju vara lite effektfullt. Så jag var både taggad och nervös när jag drog iväg på träning idag. Tyvärr stod vi utan tränare till vår lilla grupp. Den som var tilltänkt har hoppat av. Det innebär att jag inte vet om det kommer att bli någon mer träning på detta vis. Vi var i alla fall några löparsugna så vi körde ca 45 minuter med uppvärmning, några olika intervaller och avslutade med nedvarvning. Skoj var det 🙂 Så nu hoppas jag att dom magiskt hittar någon tränare till nästa vecka så vi får fortsätta.

Kommentera

