Måndag och Löpträningsgrupp

Idag var det dags för andra passet av min löpträningsgrupp. Förra gången hade vi ingen ledare men den här gången hade vi fått en ny ledare. Idag fick vi köra 10 minuters uppvärmning innan vi sprang några stegrande intervaller då vår ledare kikade på vår löpteknik och gav oss tips. Efter det blev att springa 15 varv runt banan dvs 3000 meter på tid. Jag sprang på 17,04. Fast så här i efterhand undrar jag om det verkligen blev 15 varv. Det kändes som att det gick för snabbt. Om jag räknar med att jag sprang 14 varv så kändes det ändå som för snabbt. Nåja det var i alla fall roligt. Jag fick en del bra tips på att förbättra mig och jag fick bra beröm för mitt löpsteg. Vilket kändes kanonroligt. Sen fick vi läxan att träna magen mer och löpträna minst ett pass mellan… Känns verkligen som att det här kommer att utveckla min löpning 🙂 Nu är jag supertaggad för nästa vecka men det är bara att vänta. Känner på mig att jag kommer gå och vänta på dessa måndagar nu.
image

Kommentera

