En iväg och En kvar

God morgon! Här har det varit full fart sedan 5:30. Vet inte varför lilla C envisas med att vakna vid den tiden på helgerna för under veckan har han sovit till ca 6:30 och sju under i alla fall 3 av 5 dagar. Igår fick jag i alla fall sova och idag blev det min tur att kliva upp. Fast då har A bad kl 8 så det blev ingen längre sovmorgon för dom övriga. Jag och C far och badar kl 10,25 idag så jag försöker nu söva honom efter bästa förmåga för att han ska vara hyfsat pigg till badet. Förra helgen gick det inte och då sov han innan vi hann säga pip efter.

Annars har vi inte gjort så mycket i helgen. Vi har bara tagit det lugnt, eller så lugnt som man kan med två små. Jag har gjort en ny sysselplanering. Vi är trots allt 5 i familjen och det blir lätt rörigt. Dessutom för vi den ständiga diskussionen om vem som inte gjort vad. Det blev jag less på och resultatet blev en sysselplanering över vad som ska göras hemma. Inte väl mottagen av alla, men det blev accepterat och vi ska prova ett tag för att se hur det fungerar. Idag blir det att planera och handla för veckan och kanske att det går att planera in ett spinning-pass eller något. _MG_7430

Kommentera

