Det är mörkt nu

Just nu känns träningen och då framför allt löpningen motig. Mycket är kylan men också mörkret. Det är mycket skog och mörka partier runt där vi bor. Det gör att det känns nte speciellt roligt att springa sent på kvällen och inte skoj heller tidigt på morgonen. Mörkt och ensligt får mig att tänka att nu kommer det någon som hoppar fram. Otäckt… Måndagarna är räddningen då det är inomhuslöpning och idag har jag packat väskan för att springa på löpbandet innan jag åker hem från jobbet. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med löpningen på kvällarna. Ska jag sikta mot en vinter där jag springer mycket på löpband. Ska jag kanske börja fundera mer på att transportlöpa hem från jobbet. Eller ska man trotsa rädslan att springa där det är mörkt och mycket skog. Kanske att det blir bättre när snön kommer för då blir det lite ljusare. Ja, dagens pass blir i alla fall ett pyramidpass på löpbandet så får jag fundera vidare på resten.

image

Kommentera

