1 mil

Igår hade jag en plan att jag skulle springa 45 minuter i medeltempo. Men då en kompis la ute en bild på Instagram att hon sprungit en mil samt som jag hade en enorm springlust så blev det ändring på planeringen. Jag bestämde mig för att testa på hur milen kändes. Har inte fått ihop så många långa pass i vinter utan ligger på 5-8 km i snittlängd då jag springer så det är ett tag sedan jag sprang en mil. Jag tänkte att jag kan känna efter och vända om det blir för jobbigt. Men det gick lätt och över förväntan att springa. Första kilometern gick långsamt men sen ökade jag tempo kilometer för kilometer. 5:e kilometern gick snabbast. Sedan gick det gick långsammare och långsammare. Vid sju kom känslan att det är långt kvar samtidigt så kändes det lätt. Sista kilometern kunde jag till och med öka lite. Det blev en rekordtid för milen och det bådar gott för sommarens löpning. wpid-IMG_20140427_085749.jpgwpid-IMG_20140427_102536.jpg

Kommentera

