Löpartankar

Grattis till alla löpare som sprang Stockholm Maraton idag. Ni har gjort ett storartat jobb måste jag säga. Helt fantastiskt! Efter att ha kikat på loppet lite idag känner jag mig ruskigt inspirerad och en gnutta avundsjuk. Jag skulle också ha varit där, men när träningen inte gått som jag velat under vintern/våren så la jag för en tid sedan bort tankarna på att springa Stockholm Maraton idag. Det är svårt att komma upp i att springa längre pass då man får boka av ca hälften av planerade pass på grund av sjukdom. För att orka springa ett maraton behöver man träna lite mer kontinuerligt än vad jag har kunnat göra. Jag har under vintern/våren varit förkyld upprepade gånger, ungefär var annan, var tredje vecka i snitt. Tillräckligt många gånger för att tycka att nu räcker det. Då jag har små barn som ofta är sjuka, dåligt med sömn på nätterna samt mycket stress på jobbet så blir det som det blir med sjukdomar och träning. Man kan helt enkelt inte vara bäst hela tiden 🙂

Passande nog var jag förkyld även idag och hade inte kunnat springa eller träna något. Men jag är laddad och funderar nu på om jag ska försöka mig på att springa loppet nästa år. Ska fundera på det ett tag. Snart väntar en lång ledighet och då kanske förkylningarna släpper sitt grepp och jag får vara frisk lite längre och kan få ihop en bra träningsmängd. Vi får se.

Kommentera

