169. Livfull (49 av 366foton)

_MG_0499.jpgDen här Chiliplantan har lämnat Chili sedan i sommar. Den har fortfarande frukter kvar.

3 reaktioner på ”169. Livfull (49 av 366foton)

  1. Imponerande! Jag lärde mig den hårda vägen häromdagen, att chili faktiskt fortfarande kan vara ganska stark. Tidigare läste man alltid i recept att man skulle vara så noga när man skar bort kärnhuset, gärna använda handskar. Men med tiden tycker jag att chilifrukterna blivit så milda, så jag hackade upp en chili till kycklinggrytan, kliade mig i ögat… ja, du förstår… Det går tydligen att få tag i väldigt starka chilis i butiken fortfarande 😉

Kommentera

